Thursday, April 23, 2009

Interview ... Temuduga ... Jawatan Kosong

Posted by Aizudeen

SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:

A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN
(khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA
:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA
:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN
:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA
:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR
:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON
:
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu.

Ia diberi nama Izrail.

TIPS UNTUK BERJAYA DALAM TEMUDUGA TERTUTUP INI
:
Hadis Hasan yang diriwayatkan oleh Ahmad Hanbal, yang bermaksud begini:

Sabda Rasulullah S.A.W:
'Sesungguhnya apabila jenazah seseorang itu diletakkan di dalam kuburnya, sesungguhnya jenazah itu mendengar suara (terompah kasut) orang-orang yang menghantarnya ke kubur pada saat mereka meninggalkan tempat itu. Jika mayat itu seorang muslim, maka solat yang dilakukannya ketika beliau masih hidup di dunia akan diletakkan di kepalanya, puasanya diletakkan disebelah kanannya, zakatnya diletakkan di sebelah kirinya dan amalan kebajikan daripada sedekahjariah, silaturrahim, perkara kebajikan dan ihsan diletakkan dihujung dua kakinya.' Ia akan didatangi malaikat dari aras kepala, maka solat itu berkata kepada malaikat : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah ke sebelah kanan, maka puasa berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk. Kemudian malaikat berpindah kesebelah kiri, maka zakat berkata kepadanya : dari arasku tidak ada jalan masuk.
Kemudian di datangi dari arah kedua hujung kakinya dan berkatalah amal-kebajikan : di bahagianku tidak ada jalan masuk. Maka malaikat berkata kepadanya : Duduklah kamu. Kepadanya (mayat) memperlihatkan matahari yang sudah mula terbenam, lalu malaikat bertanya kepada mayat itu : Apakah pandangan kamu tentang seorang laki-laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepadanya? Maka berkata mayat itu : Tinggalkan aku sebentar, aku hendak sembahyang. Maka berkata malaikat : Sesungguhnya engkau akan mengerjakan solat (boleh saja solat) tetapi jawab dahulu apa yang kami tanya ini. Apakah pandangan kamu tentang seorang laki -laki (Muhammad) yang kamu dahulu sentiasa bercakap tentangnya; dan bagaimana penyaksian kamu kepada nya? Maka berkata mayat itu: Laki-laki itu ialah! Nabi Muhammad S.A.W dan aku naik saksi bahawa nabi Muhammad saw itu ialah pesuruh Allah yang membawa kebenaran daripada Allah Subhanahu Wata'ala. Maka malaikat berkata kepada mayat itu : Demikianlah kamu dihidupkan dan begitu juga kamu dimatikan dan dengan demikian juga kamu dibangkitkan semula diakhirat insya'Allah. Kemudian dibuka baginya satu pintu syurga, maka dikata padanya itulah tempat kamu dan itulah janji Allah bagi kamu dan kamu akan berada di dalamnya. Maka bertambahlah gembira mayat itu. Kemudian dilapangkan kuburnya seluas 70 hasta dan disinari cahaya baginya'.

Sila war-warkan tawaran jawatan kosong ini kepada semua sahabat.

Wallahu-a'lam. Semoga berjaya dalam temuduga ini.

Sunday, April 12, 2009

Kaabah and the 'Kiswa'

Posted by Aizudeen










Do You Still wanna to wear those bags, shoes, etc? =D

Sunday, March 08, 2009

Ya Urshalem!!!

Posted by Aizudeen

Al-Aqsa

Tembok Buraq .
Rasulullah PBUH pernah mengikat buraq di tembok ini semasa peristiwa israk mikraj.
New name = The Kotel (tembok meratap untuk Yahudi)


Tembok Buraq = Tembok Barat Masjidil Aqsa, tembok yang kini ditawan oleh ekstrimis yahudi.

Penjelasan...
Dome of Rock(kubah emas) adalah tempat di mana Rasulullah diisrakkan.
Masjidil Aqsa adalah bangunan bersebelahan.
Sekitar Al-Aqsa terdapat tembok.
Salah satunya tembok buraq=west wall=kotel=tembok meratap... yg kini diduduki oleh yahudi laknatullah.

Al-Aqsa merupakan kiblat pertama Umat Islam dan tempat ke-3 suci umat Islam selepas Masjidil Haram dan Nabawi.

Sedikit Penjelasan tentang Hamas...
Hmm... mereka adalah saudara SeIslam... apa kelebihan mereka? Senjata mereka?

Untuk menyertai HAMAS, ahlinya perlu menghafaz al-Quran dan tidak pernah tinggal Qiyamulail... MasyaAllah... adakah mereka masih orang biasa?

Walau sejuta bedilan al-yahudi ke atas mereka, tetapi mereka masih teguh berdiri, walau ratusan ribu anak, saudara, bapa terkorban, mereka tidak pernah berhenti berjuang di jalan Allah... Allahuakbar ... pertolongan Allah tidak pernah putus...

Wanita Palestin ... huhuhu sedih cerita ni...

macam wanita Islam biasa...? tetapi semangat perempuan palestin kuat...
Satu cerita di pejabat pendaftaran di Palestin(kini Israel), seorang ibu 40 tahun mendaftarkan kelahiran anaknya yang ke-16, pegawai pendaftar yahudi itu pelik, tetapi ibu itu mengatakan, bahawa dia akan terus melahirkan anak, sehingga umat Islam Palestin kembali menguasai tanah mereka... MasyaAllah...

mereka bukan orang biasa... APA TUGAS KITA???

to be continued...

Sunday, March 08, 2009

Ketika Cinta Bertasbih - Habiburrahman El-Syirazi

Posted by Aizudeen

video

Kepada peminat-pimanat filem Islami, nantikan kemunculan filem ini.....

Thursday, March 05, 2009

Cik Wali ? contohi Mufti ....

Posted by Aizudeen

22 feb 09, a memoriable moment for my frens that just got married... big deal? naah... this is my blog... i will talk about me ... rofl ...

not a big deal... just Siti Mazidah (the bride) ask me to be her Wali Hakim on behalf of her father...
i said ok... b4 i know the really job of the wali hakim... naaa big deal? IM A TOK KADI ... ROFL
i was like "what?", then i was like "huh?"... after i discover the nikah rules from Mazhab Syafie....

but fear not my friends... in Islam there is ruksah called Taisir = mudah, or we can use any rules in any mazhab, because all of the rules correlate to hadith Rasulullah saw(PBUH)... even imam syafiie once said...if u found any hadith with strong prove u can follow it... in Mazhab Hanafi wali is not obligatory... (in russia most muslim follow Mazhab Hanafiyah).

such a relief... so the mufti did the Tok Kadi's job...

If u want to become a good muslim, u shuld mix with a good muslim community...

for me... talking n watching wat Mufti Volgograd do already teach me somthing about to be a proper muslim...
1. his eyes... during the nikah... je didnt stares at the girls... he almost didnt find the bride... he ask 2 times where is the bride that almost sitting beside him....
for us... in a blink of eyes u will know that she is the bride... (beautiful,new cloth,some jewellery,some shines on her face...)

thats all... (*_*) ... nasib baik mufti datang masa hari nikah tu... kalu tak sapa la yg akan jadi tok kadi ... lalalala

Thursday, March 05, 2009

meeting with muslims and mufti

Posted by Aizudeen

meeting with muslims and mufti

last saturday on 24 march…(err last 2years... my first blog in friendster... nice memory ) after surgery exam i attended to one hystorical meeting at Mat Pih and the gang house with Volgograd muslims and Hadrat Ilyas Mufti of Volgograd… there were 3 indians (Salmesh,Jaafar,Munesh), 1 Tajikistanian (Fairuz) always smile guy, 1 chechenian (Mawiz), 2 russians (vitaly n ilyas the mufti),Wawan (indonesian)and my fellow malaysians friends…last but not least mr mohammad from yaman a postgraduate wise student 42 years old (actually his age is secret between us hahaha)….. he went back to yaman edi... wa ilal liqa!!!

we begin at 6 pm…in Russian language…jeng3
start with Mohamad from yaman…he said that our Iman is like a termometer…when we in jamaah the scale will increase and if we are alone the scale goes down…like in one of hadith Rasulullah meaning that wolf catch the single sheep but not the whole group…something like that…

than…Mawiz from chechen(chechnya)…sad story…chechenians being tortured by Russian goverment very badly…during his childhood nobody is aloud to fast during the ramadhan month…in the school the teachers will give sweets to all the students and ask them to eat during the Ramadhan…
there in chechen also is very hard to study alquran…he must hide his quran in jacket and go to his master during night time hiding just to learn alquran…MasyaAllah…and during the lesson of Alquran the master will prepare some cup of tea…so when people coming nearby they can hide the kitab al quran and pretending to drink the tea…
so i know now how chechenian hold Islam in their heart…like holding a fire in their hands…May Allah bless them…

then come to our Mufti Hadrat Ilyas…he said many wise thing…im so respect him…because he choose islam in the country that u-can-do-what-u-want…he still hold Islam…even I myself (huhu) when come here…my Iman quickly shaking…seriously…just see how beautiful are the russian girls…Astargfirullah…thats why i respect russians that hold and still beleive Islam eventhough all their freinds and surrounding is like asking them to do maksiat…
and of course Allah judge them better than me…a muslim from Islamic country but not practising Islam 100%…felt embarassed to myself…help me ya Allah…

And then come to Vitaly (russian) , Wawan (Indonesian) , Salmesh (Indians)…all representative already spoken…then come to Malaysia…the chairman mr mujahid fauzi ask the malaysian to represent and talk something…

JENG3….. now the true story begin about me… i mean the Hero part…hehe
nobody from malaysia?everybody kept quiet…then i heard some echo…Judeen…judeen…judeen…judeen…i see to all my fellows freinds…why me?
to talk infront all of them in Russian…my russian is so beginner…so unconfident…
but i learnt my lesson… i dont even know what i will talk in russian…blank…so i just great them Assalamualaikm wrh wbrkth…thnk God i remember 1 hadith from 40 hadith explained by Imam Nawawi…

Innamal a’malubinniat, wainnama likullim riinmanawa, faman kanat hijratuhu ilallahiwarrasul, fahijratuhu ilallahiwarrasul, waman kanat hijratuhu liddunya yusibuha awimraatin, fahijratuhh ila ma hajara ilaih…

so i just read in arabic…translate it ionto russian…with very careful grammar…slowly and steady…develope the confident first…chewah…then i dont know where coming the speech from…i just keep talking until i realised i already said thank you ( spasibo in russian )… fuh i learnt my lesson to be brave…

"ceh… tu je nak cakap sebenarnye… poyo giler mamat bernama judeen tuh…kalau jumpa buat x kenal je…memalukan sungguh…"

thanks for reading my blog… i wrote in english so that all my freinds can read it…not only for malaysian of course…

felt tired to type to continue the story… so to be continued...

Baitul Maqdis - Al-Aqsa

Baitul Maqdis - Al-Aqsa
Ya Urshalem !!!